joi, 5 septembrie 2013

REZERVATIA DE URSI DE LA ZARNESTI-BRASOV -ROMANIA

Era chiar o zi care se prevedea cu ploaie dar cum am vazut dimineata ca iese soarele... am plecat spre Rezervaţia de urşi LiBEARty de lângă Zărneşti. Venind dintre Râşnov spre Zârnești, înainte de jumătatea distanței, veți vedea un indicator pe partea dreaptă a drumului, de unde începe și un drum forestier....bineinteles indicatorul este made in romania..ca abia il vezi..dar de ..bine ca l-am gasit...
 În scurt timp apare și un pod metalic..dar prima treci de o statie de apa..unde macar acolo este o pancarda mare cu un urs brun..,  De la pod și până la intrarea în Rezervație sunt aprox. 2,5 km...drumul este mai bine facut are piatra cubica deci merge e mai de jeep dar merge cu orice masina daca conduci incet..
eu -mam dus dupa amiaza pentru ca am ratat intrarea de la ora 11 si am fost si norocoasa ca am vazut multi ursii cea ce este rar dupa cum zicea ghidul...ei de obicei apar dimineata la mancare
 rezervatia nu este in regim gradina zoologica ..deci se intra de dimineata pana la ora 11 si dupa amiaza de la 4.30 ..nu mergi fara ghid ..se merge cu un trenulet..sau mai zbine zis tractoras..deci esti mereu informat si ghidat..mi se pare corect ca nu e de joaca cu animalul salbatic..LUNEA ESTE INCHIS...
 Pe timp de iarnă rezervaţia poate fi vizitată doar sâmbăta şi duminica, cu intrări la ora 11 şi la ora 13, iar în timpul săptămânii  se poate intra grupul se face de la poarta in functie de cati oamenii vin..acesta este tf de contact...: 0731 334 781 sau 0268 471 202. Vara  e în fiecare zi...afara de luni..
 Eu am auzit de ursuleti  de la  Rezervaţia LiBEARty,  de la televizor, însă  nu ştiam exact cum si ce este..

Nu ştiam de unde provin aceşti urşi... însă vroiam să mă lămuresc asupra lor.. Odată ce am început să vorbesc cu ghidul şi, mai ales, când am văzut filmuleţul care este prezentat ca parte a vizitei, pot să zic că am amuţit si eram atat de indignata cum pot oamenii sa faca atata rau..de ce ...si pt ce ..
 Rezervația de urși nu este deloc un zoo..se inchide tf ..nu se vorbeste tare.... Ghidul nostru ne roagă să  nu ne apropiem de gard. E un băiat tinerel ca fiul meu..si se  vede că iubește mult ursuleții din rezervație...si chiar cand am intrebat daca unul moare ..sa intristat pt ca ei pun suflet..oricum mie nu mi-a ajuns o ora de plimbare acolo..as fi stat mai mult si sigura ma voi mai intoarce pt ca ador ursii..
 acest ursa care se vede este orb..el a avut nevoie de 3 anii sa se obisnuiasca aici..a fost orbi ca sa nu sara la om era ..tinut la castelul peles de un om pt poze..si drogat cu bere si somnifere zilnic..m-am ingrozit..de cruditatea omeneasca..este ata de mare si de frumos..adevaratul urs brun romanesc..
 statea la soare si era liber doamne noi suntem liberi..si ei saracuti nu puteau fi..
  acești urși sunt cu adevărat eliberați, căci pentru ei, după chinurile îndurate în cuști minuscule, în care abia aveau loc să se întoarcă, după condițiile mizere și batjocura suportată, aici este libertate. Aici, chiar dacă noi îi vedem din spatele unui gard, ei sunt liberi...se pot juca..manca ..nimeni nu-i mai bate..







 Toată rezervația are 69 de hectare, pe care momentan trăiesc 72de urși. Noi n-am văzut decât 15-20urși, și totuși am făcut o plimbare destul de lungă prin rezervație...si ma bucur si pentru acesti deoarece am auzit ca ies foarte putin la vedere dupa amiaza.... 















 Maya a fost un urs ținut ilegal la un hotel din Bran, care după ani buni în care a fost ținută într-o cușcă infectă, efectiv s-a sacrificat, rozându-și propriile labe până la os, timp de mai multe luni, pentru că n-a mai suportat traumele la care a fost supusă. A murit în brațele celei care apoi, în numele ei, a înființat această rezervație, și care a luptat din răsputeri an după an, să aducă aici toți urșii deținuți ilegal și chinuiți din România. Și a reușit, sper, să îi aducă pe toți, însă se mai tot găseşte câte unul, câte unul, căci ultimul urs a venit în rezervație chiar luna trecută. 

Cred că nu greşesc când spun că toţi am fost impresionaţi de acest filmuleţ. Când s-a încheiat, stăteam cu toţii şi ne uitam la ecranul gol al televizorului, şi nimeni nu putea să zică nimic..







 sa stiti ca dupa filmulet am fost trista va spun asta pt ca la circ nu ma duc si nu ma voi duce never..ca sa vad chinul acestor animale..cum sunt ele invatate sa danseze..nu vreau sa va descriu..si ma bucur de libertatea acestor ursii...ma bucur de ecologi care lupta pentru asta..admir cine ajuta acolo..si sa dea domnul sa nu mai existe asa chin pentru animale..
































2 comentarii: