joi, 14 mai 2015

MANASTIREA RECE..TG.MURES


 Manastirea Recea  s-a ridicat incepand cu anul 1991 ..este o manastire de o frumusete..finete..aparte..de tot ce am vazut eu pina astazi..se vede ce suflet fin si bun a pus baza acestei manastiri.,.
Geografic,manastirea este asezata in zona central-vestica a judetului Mures in satul Recea ce apartine orasului Ungheni la 300 m de  Aeroportul  Targu-Mures pe drumul european 60 si 14 km de Targu-Mures 

hramul „Nasterea Maicii Domnului“...


Înalt Prea Sfinţitul Andrei Andreicuţ scria: ,,În anul 1991, întâmplător, l-am întâlnit la Patriarhie pe părintele Ioan şi văzând că doreşte să înceapă o lucrare duhovnicească şi misionară, l-am invitat să facă o mănăstire în eparhia noastră. A acceptat, împreună cu dânsul a venit şi Maica Stareţă Cristina Chichernea. I-am îndemnat să meargă la Recea, judeţul Mureş, unde Părintele Ioan Lazăr, parohul satului, ridicase o bisericuţă şi o clădire”. De altfel, cuvântul părintelui profesor Ilie Moldovan a fost unul hotărâtor, date fiind argumentele pertinente oferite: ,,Părinte, ştiu ce aţi făcut în închisoare, dar şi la Plumbuita. De aceea vă rugăm să faceţi şi în Transilvania o lucrare de înduhovnicire a neamului românesc. Neacceptând, nu ştiu ce veţi răspunde în faţa Dreptului Judecător!
. Pe pereţii bisericii se regăsesc miliarde de piese de mozaic..,,Aici este singura biserică din Europa – şi cea mai mare – lucrată integral în mozaic”...este extraordinar de frumos lucrata..am ramas muta de uimire..si de admiratie..
am inteles ca tare greu sa ridicat ..asa cum se ridica toate manastirile greu..la inceput..acum vedem o frumusete de nedescris..dar multii oamenii acolo au lasat din bruma lor pt sufletul lor in fata lui Dumnezeu..bravo lor..cinste lor..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu