miercuri, 13 februarie 2013

PSALMII 41-50

PSALMUL 41 
Al fiilor lui Core. 
1. În ce chip doreşte cerbul izvoarele apelor, aşa Te doreşte sufletul meu pe Tine, Dumnezeule. 
2. Însetat-a sufletul meu de Dumnezeul cel viu; când voi veni şi mă voi arăta feţei lui Dumnezeu? 
3. Făcutu-mi-s-au lacrimile mele pâine ziua şi noaptea, când mi se zicea mie în toate zilele: "Unde este Dumnezeul tău?" 
4. De acestea mi-am adus aminte cu revărsare de inimă, când treceam cu mulţime mare spre casa lui Dumnezeu, 
5. În glas de bucurie şi de laudă şi în sunet de sărbătoare. 
6. Pentru ce eşti mâhnit, suflete al meu, şi pentru ce mă tulburi? 
7. Nădăjduieşte în Dumnezeu, că-L voi lăuda pe El; mântuirea feţei mele este Dumnezeul meu. 
8. În mine sufletul meu s-a tulburat; pentru aceasta îmi voi aduce aminte de Tine, din pământul Iordanului şi al Ermonului, din muntele cel mic. 
9. Adânc pe adânc cheamă în glasul căderilor apelor Tale. 
10. Toate talazurile şi valurile Tale peste mine au trecut. 
11. Ziua va porunci Domnul milei Sale, iar noaptea cântare Lui de la mine. 
12. Rugăciunea Dumnezeului vieţii mele, spune-voi lui Dumnezeu: "Sprijinitorul meu eşti Tu, pentru ce m-ai uitat?" 
13. Pentru ce umblu mâhnit când mă necăjeşte vrăjmaşul meu? 
14. Când se sfărâmau oasele mele mă ocărau asupritorii mei. 
15. Când îmi ziceau mie în toate zilele: "Unde este Dumnezeul tău?" 
16. Pentru ce eşti mâhnit, suflete al meu, şi pentru ce mă tulburi? 
17. Nădăjduieşte în Dumnezeu, că-L voi lăuda pe El; mântuirea feţei mele este Dumnezeul meu.


PSALMUL 42 
Al fiilor lui Core. La Evrei fără titlu. 
1. Judecă-mă, Dumnezeule, şi apără dreptatea mea de neamul necuvios, de omul nedrept şi viclean, şi izbăveşte-mă. 
2. Că Tu eşti, Dumnezeule, întărirea mea; pentru ce m-ai lepădat? Pentru ce umblu mâhnit când mă necăjeşte vrăjmaşul meu? 
3. Trimite lumina Ta şi adevărul Tău; acestea m-au povăţuit şi m-au condus la muntele cel sfânt al Tău şi la locaşurile Tale. 
4. Şi voi intra la jertfelnicul lui Dumnezeu, la Dumnezeul Cel ce veseleşte tinereţile mele; 
5. Lăuda-Te-voi în alăută, Dumnezeule, Dumnezeul meu. 
6. Pentru ce eşti mâhnit, suflete al meu, şi pentru ce mă tulburi? 
7. Nădăjduieşte în Dumnezeu că-L voi lăuda pe El; mântuirea feţei mele este Dumnezeul meu

        
PSALMUL 43 
Al fiilor lui Core. 
1. Dumnezeule, cu urechile noastre am auzit, părinţii noştri ne-au spus nouă 
2. Lucrul pe care l-ai făcut în zilele lor, în zilele cele de demult. 
3. Mâna Ta popoare a nimicit, iar pe părinţi i-ai sădit; bătut-ai popoare, iar pe ei i-ai înmulţit. 
4. Că nu cu sabia lor au moştenit pământul şi braţul lor nu i-a izbăvit pe ei, 
5. Ci dreapta Ta şi braţul Tău şi luminarea feţei Tale, că bine ai voit întru ei. 
6. Tu eşti Însuţi Împăratul meu şi Dumnezeul meu, Cel ce porunceşti mântuirea lui Iacob; 
7. Cu Tine pe vrăjmaşii noştri îi vom lovi şi cu numele Tău vom nimici pe cei ce se scoală asupra noastră. 
8. Pentru că nu în arcul meu voi nădăjdui şi sabia mea nu mă va mântui. 
9. Că ne-ai izbăvit pe noi de cei ce ne necăjesc pe noi şi pe cei ce ne urăsc pe noi i-ai ruşinat. 
10. Cu Dumnezeu ne vom lăuda toată ziua şi numele Tău îl vom lăuda în veac. 
11. Iar acum ne-ai lepădat şi ne-ai ruşinat pe noi şi nu vei ieşi cu oştirile noastre; 
12. Întorsu-ne-ai pe noi înapoi de la duşmanii noştri şi cei ce ne urăsc pe noi ne-au jefuit. 
13. Datu-ne-ai pe noi ca oi de mâncare şi întru neamuri ne-ai risipit; 
14. Vândut-ai pe poporul Tău fără de preţ şi nu l-ai preţuit când l-ai vândut. 
15. Pusu-ne-ai pe noi ocară vecinilor noştri, batjocură şi râs celor dimprejurul nostru; 
16. Pusu-ne-ai pe noi pildă către neamuri, clătinare de cap între popoare. 
17. Toată ziua înfruntarea mea înaintea mea este şi ruşinea obrazului meu m-a acoperit, 
18. De către glasul celui ce ocărăşte şi cleveteşte, de către faţa vrăjmaşului şi prigonitorului. 
19. Acestea toate au venit peste noi şi nu Te-am uitat şi n-am călcat legământul Tău 
20. Şi nu s-a dat înapoi inima noastră; iar paşii noştri nu s-au abătut de la calea Ta, 
21. Că ne-ai smerit pe noi în loc de durere şi ne-a acoperit pe noi umbra morţii. 
22. De am fi uitat numele Dumnezeului nostru şi am fi întins mâinile noastre spre dumnezeu străin, 
23. Oare, Dumnezeu n-ar fi cercetat acestea? Că El ştie ascunzişurile inimii. 
24. Că pentru Tine suntem ucişi toată ziua, socotiţi am fost ca nişte oi de junghiere. 
25. Deşteaptă-Te, pentru ce dormi, Doamne? Scoală-Te şi nu ne lepăda până în sfârşit. 
26. Pentru ce întorci faţa Ta? Uiţi de sărăcia noastră şi de necazul nostru? 
27. Că s-a plecat în ţărână sufletul nostru, lipitu-s-a de pământ pântecele nostru. 
28. Scoală-Te, Doamne, ajută-ne nouă şi ne izbăveşte pe noi, pentru numele Tău.

PSALMUL 44 
Al fiilor lui Core. 
l. Cuvânt bun răspuns-a inima mea; grăi-voi cântarea mea Împăratului. 
2. Limba mea este trestie de scriitor ce scrie iscusit. 
3. Împodobit eşti cu frumuseţea mai mult decât fiii oamenilor; revărsatu-s-a har pe buzele tale. Pentru aceasta te-a binecuvântat pe tine Dumnezeu, în veac. 
4. Încinge-te cu sabia ta peste coapsa ta, puternice, 
5. Cu frumuseţea ta şi cu strălucirea ta. Încordează-ţi arcul, propăşeşte şi împărăţeşte, 
6. Pentru adevăr, blândeţe şi dreptate, şi te va povăţui minunat dreapta ta. 
7. Săgeţile tale ascuţite sunt puternice în inima duşmanilor împăratului; popoarele sub tine vor cădea. 
8. Scaunul Tău, Dumnezeule, în veacul veacului, toiag de dreptate toiagul împărăţiei Tale. 
9. Iubit-ai dreptatea şi ai urât fărădelegea; pentru aceasta Te-a uns pe Tine, Dumnezeul Tău, cu untdelemnul bucuriei, mai mult decât pe părtaşii Tăi. 
10. Smirna şi aloea îmbălsămează veşmintele Tale; din palate de fildeş cântări de alăută Te veselesc; fiice de împăraţi întru cinstea Ta; 
11. Stătut-a împărăteasa de-a dreapta Ta, îmbrăcată în haină aurită şi prea înfrumuseţată. 
12. Ascultă fiică şi vezi şi pleacă urechea ta şi uită poporul tău şi casa părintelui tău, 
13. Că a poftit Împăratul frumuseţea ta, că El este Domnul tău. 
14. Şi se vor închina Lui fiicele Tirului cu daruri, felei Tale se vor ruga mai-marii poporului. 
15. Toată slava fiicei Împăratului este înăuntru, îmbrăcată cu ţesături de aur şi prea înfrumuseţată. 
16. Aduce-se-vor Împăratului fecioare în urma ei, prietenele ei se vor aduce ţie. 
17. Aduce-se-vor întru veselie şi bucurie 
18. Aduce-se-vor în palatul Împăratului. 
19. În locul părinţilor tăi s-au născut ţie fii; pune-i-vei pe ei căpetenii peste tot pământul. 
20. Pomeni-vor numele tău în tot neamul; 
21. Pentru aceasta popoarele te vor lăuda în veac şi în veacul veacului.
PSALMUL 45 
Al fiilor lui Core. 
1. Dumnezeu este scăparea şi puterea noastră, ajutor întru necazurile ce ne împresoară. 
2. Pentru aceasta nu ne vom teme când se va cutremura pământul şi se vor muta munţii în inima mărilor. 
3. Venit-au şi s-au tulburat apele lor, cutremuratu-s-au munţii de tăria lui. 
4. Apele râurilor veselesc cetatea lui Dumnezeu; Cel Preaînalt a sfinţit locaşul Lui. 
5. Dumnezeu este în mijlocul cetăţii, nu se va clătina; o va ajuta Dumnezeu dis-de-dimineaţă. 
6. Tulburatu-s-au neamurile, plecatu-s-au împărăţiile; dat-a Cel Preaînalt glasul Lui, cutremuratu-s-a pământul. 
7. Domnul puterilor cu noi, sprijinitorul nostru, Dumnezeul lui Iacob. 
8. Veniţi şi vedeţi lucrurile lui Dumnezeu, minunile pe care le-a pus Domnul pe pământ. 
9. Pune-va capăt războaielor până la marginile pământului, arcul va sfărâma şi va frânge arma, iar pavezele în foc le va arde. 
10. Opriţi-vă şi cunoaşteţi că Eu sunt Dumnezeu, înălţa-Mă-voi pe pământ. 
11. Domnul puterilor cu noi, sprijinitorul nostru, Dumnezeul lui Iacob. 
_________________________________________________________________

PSALMUL 46 
Al fiilor lui Core. 
1. Toate popoarele bateţi din palme, strigaţi lui Dumnezeu cu glas de bucurie. 
2. Că Domnul este Preaînalt, înfricoşător, Împărat mare peste tot pământul. 
3. Supusu-ne-a nouă popoare şi neamuri sub picioarele noastre; 
4. Alesu-ne-a nouă moştenirea Sa, frumuseţea lui Iacob, pe care a iubit-o. 
5. Suitu-S-a Dumnezeu întru strigare, Domnul în glas de trâmbiţă. 
6. Cântaţi Dumnezeului nostru, cântaţi; cântaţi Împăratului nostru, cântaţi. 
7. Că Împărat a tot pământul este Dumnezeu; cântaţi cu înţelegere. 
8. Împărăţit-a Dumnezeu peste neamuri, Dumnezeu şade pe tronul cel sfânt al Său. 
9. Mai-marii popoarelor s-au adunat cu poporul Dumnezeului lui Avraam, că ai lui Dumnezeu sunt puternicii pământului; El S-a înălţat foarte. 
_________________________________________________________________
PSALMUL 47 
Al fiilor lui Core. 
1. Mare este Domnul şi lăudat foarte în cetatea Dumnezeului nostru, în muntele cel sfânt al Lui; 
2. Bine întemeiată spre bucuria întregului pământ. Muntele Sionului, coastele de miazănoapte, cetatea Împăratului Celui mare. 
3. Dumnezeu în palatele ei se cunoaşte, când o apără pe ea. 
4. Că iată împăraţii s-au adunat, strânsu-s-au împreună. 
5. Aceştia văzând-o aşa, s-au minunat, s-au tulburat, s-au cutremurat; 
6. Cutremur i-a cuprins pe ei acolo; dureri ca ale celei ce naşte. Cu vânt puternic va sfărâma corăbiile Tarsisului. 
7. Precum am auzit, aşa am şi văzut, în cetatea Domnului puterilor, în cetatea Dumnezeului nostru. 
8. Dumnezeu a întemeiat-o pe ea în veac. Primit-am, Dumnezeule, mila Ta, în mijlocul locaşului Tău. 
9. După numele Tău, Dumnezeule, aşa şi lauda Ta peste marginile pământului; dreapta Ta este plină de dreptate. 
10. Să se veselească Muntele Sionului, să se bucure fiicele lui Iuda pentru judecăţile Tale, Doamne. 
11. Înconjuraţi Sionul şi-l cuprindeţi pe el, povestiţi despre turnurile lui. 
12. Puneţi-vă inimile voastre întru puterea lui şi străbateţi palatele lui, ca să povestiţi neamului ce vine, 
13. Că Acesta este Dumnezeu, Dumnezeul nostru în veac şi în veacul veacului; El ne va paşte pe noi în veci. 
_________________________________________________________________

PSALMUL 48 
Al fiilor lui Core. 
1. Auziţi acestea toate neamurile, ascultaţi toţi cei ce locuiţi în lume: 
2. Pământenii şi fiii oamenilor, împreună bogatul şi săracul. 
3. Gura mea va grăi înţelepciune şi cugetul inimii mele pricepere. 
4. Pleca-voi spre pildă urechea mea, tâlcui-voi în sunet de psaltire gândul meu. 
5. Pentru ce să mă tem în ziua cea rea, când mă va înconjura fărădelegea vrăjmaşilor mei? 
6. Ei se încred în puterea lor şi cu mulţimea bogăţiei lor se laudă. 
7. Nimeni însă nu poate să scape de la moarte, nici să plătească lui Dumnezeu preţ de răscumpărare, 
8. Că răscumpărarea sufletului e prea scumpă şi niciodată nu se va putea face, 
9. Ca să rămână cineva pe totdeauna viu şi să nu vadă niciodată moartea. 
10. Fiecare vede că înţelepţii mor, cum mor şi cei neînţelepţi şi nebunii, şi lasă altora bogăţia lor. 
11. Mormântul lor va fi casa lor în veac, locaşurile lor din neam în neam, deşi numit-au cu numele lor pământurile lor. 
12. Şi omul, în cinste fiind, n-a priceput; alăturatu-s-a dobitoacelor celor fără de minte şi s-a asemănat lor. 
13. Această cale le este sminteală lor şi celor ce vor găsi de bune spusele lor. 
14. Ca nişte oi în iad sunt puşi, moartea îi va paşte pe ei. 
15. Şi-i vor stăpâni pe ei cei drepţi şi ajutorul ce-l nădăjduiau din slava lor, se va învechi în iad. 
16. Dar Dumnezeu va izbăvi sufletul meu din mâna iadului, când mă va apuca. 
17. Să nu te temi când se îmbogăţeşte omul şi când se înmulţeşte slava casei lui. 
18. Că la moarte el nu va lua nimic, nici nu se va coborî cu el slava lui. 
19. Chiar dacă sufletul lui se va binecuvânta în viaţa lui şi te va lăuda când îi vei face bine, 
20. Totuşi intra-va până la neamul părinţilor lui şi în veac nu va vedea lumină. 
21. Omul în cinste fiind n-a priceput; alăturatu-s-a dobitoacelor celor fără de minte şi s-a asemănat lor. 
_________________________________________________________________
PSALMUL 49 
Al lui Asaf. 
1. Dumnezeul dumnezeilor, Domnul a grăit şi a chemat pământul, 
2. De la răsăritul soarelui până la apus. Din Sion este strălucirea frumuseţii Lui. 
3. Dumnezeu strălucit va veni, Dumnezeul nostru, şi nu va tăcea. 
4. Foc înaintea Lui va arde şi împrejurul Lui vifor mare. 
5. Chema-va cerul de sus şi pământul, ca să judece pe poporul Său. 
6. Adunaţi-I Lui pe cuvioşii Lui, pe cei ce au făcut legământ cu El pentru jertfe. 
7. Şi vor vesti cerurile dreptatea Lui, că Dumnezeu judecător este. 
8. "Ascultă, poporul Meu şi-ţi voi grăi ţie, Israele!... Şi voi mărturisi ţie: Dumnezeu, Dumnezeul tău sunt Eu. 
9. Nu pentru jertfele tale te voi mustra, iar arderile de tot ale tale înaintea Mea sunt pururea. 
10. Nu voi primi din casa ta viţei, nici din turmele tale ţapi, 
11. Că ale Mele sunt toate fiarele câmpului, dobitoacele din munţi şi boii. 
12. Cunoscut-am toate păsările cerului şi frumuseţea ţarinii cu Mine este. 
13. De voi flămânzi, nu-ţi voi spune ţie, că a Mea este lumea şi plinirea ei. 
14. Oare, voi mânca carne de taur, sau sânge de ţapi voi bea? 
15. Jertfeşte lui Dumnezeu jertfă de laudă şi împlineşte Celui Preaînalt făgăduinţele tale. 
16. Şi Mă cheamă pe Mine în ziua necazului şi te voi izbăvi şi Mă vei preaslăvi". 
17. Iar păcătosului i-a zis Dumnezeu: "Pentru ce tu istoriseşti dreptăţile Mele şi iei legământul Meu în gura ta? 
18. Tu ai urât învăţătura şi ai lepădat cuvintele Mele înapoia ta. 
19. De vedeai furul, alergai cu el şi cu cel desfrânat partea ta puneai. 
20. Gura ta a înmulţit răutate şi limba ta a împletit vicleşug. 
21. Şezând împotriva fratelui tău cleveteai şi împotriva fiului maicii tale ai pus sminteală. 
22. Acestea ai făcut şi am tăcut, ai cugetat fărădelegea, că voi fi asemenea ţie; mustra-te-voi şi voi pune înaintea fetei tale păcatele tale. 
23. Înţelegeţi dar acestea cei ce uitaţi pe Dumnezeu, ca nu cumva să vă răpească şi să nu fie cel ce izbăveşte. 
24. Jertfa de laudă Mă va slăvi şi acolo este calea în care voi arăta lui mântuirea Mea". 
_________________________________________________________________
PSALMUL 50 
Al lui David. 
l. Miluieşte-mă, Dumnezeule, după mare mila Ta 
2. Şi după mulţimea îndurărilor Tale, şterge fărădelegea mea. 
3. Mai vârtos mă spală de fărădelegea mea şi de păcatul meu mă curăţeşte. 
4. Că fărădelegea mea eu o cunosc şi păcatul meu înaintea mea este pururea. 
5. Ţie unuia am greşit şi rău înaintea Ta am făcut, aşa încât drept eşti Tu întru cuvintele Tale şi biruitor când vei judeca Tu. 
6. Că iată întru fărădelegi m-am zămislit şi în păcate m-a născut maica mea. 
7. Că iată adevărul ai iubit; cele nearătate şi cele ascunse ale înţelepciunii Tale, mi-ai arătat mie. 
8. Stropi-mă-vei cu isop şi mă voi curăţi; spăla-mă-vei şi mai vârtos decât zăpada mă voi albi. 
9. Auzului meu vei da bucurie şi veselie; bucura-se-vor oasele mele cele smerite. 
10. Întoarce faţa Ta de la păcatele mele şi toate fărădelegile mele şterge-le. 
11. Inimă curată zideşte intru mine, Dumnezeule şi duh drept înnoieşte întru cele dinlăuntru ale mele. 
12. Nu mă lepăda de la faţa Ta şi Duhul Tău cel sfânt nu-l lua de la mine. 
13. Dă-mi mie bucuria mântuirii Tale şi cu duh stăpânitor mă întăreşte. 
14. Învăţa-voi pe cei fără de lege căile Tale şi cei necredincioşi la Tine se vor întoarce. 
15. Izbăveşte-mă de vărsarea de sânge, Dumnezeule, Dumnezeul mântuirii mele; bucura-se-va limba mea de dreptatea Ta. 
16. Doamne, buzele mele vei deschide şi gura mea va vesti lauda Ta. 
17. Că de ai fi voit jertfă, ţi-aş fi dat; arderile de tot nu le vei binevoi. 
18. Jertfa lui Dumnezeu: duhul umilit; inima înfrântă şi smerită Dumnezeu nu o va urgisi. 
19. Fă bine, Doamne, întru bună voirea Ta, Sionului, şi să se zidească zidurile Ierusalimului. 
20. Atunci vei binevoi jertfa dreptăţii, prinosul şi arderile de tot; atunci vor pune pe altarul Tău viţei. 
_________________________________________________________________










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu