luni, 2 iunie 2014

PSALMII 51-59


PSALMUL 51

l. Ce te falesti intru rautate, puternice? Faradelege toata ziua, nedreptate a vorbit limba ta; ca un brici ascutit a facut viclesug.
2. Iubit-ai rautatea mai mult decat bunatatea, nedreptatea mai mult decat a grai dreptatea.
3. Iubit-ai toate cuvintele pierzarii, limba vicleana!
4. Pentru aceasta Dumnezeu te va dobori pana in sfarsit, te va smulge si te va muta din locasul tau si radacina ta din pamantul celor vii.
5. Vedea-vor dreptii si se vor teme si de el vor rade si vor zice: "Iata omul care nu si-a pus pe Dumnezeu ajutorul lui,
6. Ci a nadajduit in multimea bogatiei sale si s-a intarit intru desertaciunea sa".
7. Dar eu, ca un maslin roditor in casa lui Dumnezeu, am nadajduit in mila lui Dumnezeu, in veac si in veacul veacului.
8. Slavi-Te-voi in veac, ca ai facut aceasta si voi astepta numele Tau, ca bun este inaintea cuviosilor Tai.

PSALMUL 52

1. Zis-a cel nebun intru inima sa: "Nu este Dumnezeu!"
2. Stricatu-s-au si urati s-au facut intru faradelegi. Nu este cel ce face bine.
3. Domnul din cer a privit peste fiii oamenilor, sa vada de este cel ce intelege, sau cel ce cauta pe Dumnezeu.
4. Toti s-au abatut, impreuna netrebnici s-au facut; nu este cel ce face bine, nu este pana la unul.
5. Oare, nu vor cunoaste, toti cei ce lucreaza faradelegea? Cei ce mananca pe poporul Meu cum mananca painea,
6. Pe Domnul nu L-au chemat. Acolo s-au temut de frica unde nu era frica,
7. Ca Dumnezeu a risipit oasele celor ce plac oamenilor; rusinatu-s-au, ca Dumnezeu i-a urgisit pe ei.
8. Cine va da din Sion mantuirea lui Israel? Cand va intoarce Domnul pe cei robiti ai poporului Sau, bucurase-va Iacob si se va veseli Israel.

PSALMUL 53

1. Dumnezeule, intru numele Tau mantuieste-ma si intru puterea Ta ma judeca.
2. Dumnezeule, auzi rugaciunea mea, ia aminte cuvintele gurii mele!
3. Ca strainii s-au ridicat impotriva mea si cei tari au cautat sufletul meu si n-au pus pe Dumnezeu inaintea lor.
4. Dar iata, Dumnezeu ajuta mie si Domnul este sprijinul sufletului meu.
5. Intoarce-va cele rele vrajmasilor mei; cu adevarul Tau ii vei pierde pe ei.
6. De bunavoie voi jertfi tie; lauda-voi numele Tau, Doamne, ca este bun,
7. Ca din tot necazul m-ai izbavit si spre vrajmasii mei a privit ochiul meu.

PSALMUL 54

1. Auzi, Dumnezeule, rugaciunea mea si nu trece cu vederea ruga mea.
2. Ia aminte spre mine si ma asculta; mahnitu-m-am intru nelinistea mea si m-am tulburat de glasul vrajmasului si de necazul pacatosului.
3. Ca a abatut asupra mea faradelege si intru manie m-a vrajmasit.
4. Inima mea s-a tulburat intru mine si frica mortii a cazut peste mine;
5. Teama si cutremur au venit asupra mea si m-a acoperit intunericul.
6. Si am zis: Cine-mi va da mie aripi ca de porumbel, ca sa zbor si sa ma odihnesc?
7. Iata m-as indeparta fugind si m-as salaslui in pustiu.
8. Asteptat-am pe Dumnezeu, Cel ce ma mantuieste de putinatatea sufletului si de vifor.
9. Nimiceste-i, Doamne si imparte limbile lor, ca am vazut faradelege si dezbinare in cetate.
10. Ziua si noaptea o va inconjura pe ea peste zidurile ei; faradelege si osteneala in mijlocul ei si nedreptate;
11. Si n-a lipsit din ulitele ei camata si viclesug.
12. Ca de m-ar fi ocarat vrajmasul, as fi rabdat;
13. Si daca cel ce ma uraste s-ar fi falit impotriva mea, m-as fi ascuns de el.
14. Iar tu, omule, asemenea mie, capetenia mea si cunoscutul meu,
15. Care impreuna cu mine te-ai indulcit de mancari, in casa lui Dumnezeu am umblat in acelasi gand!
16. Sa vina moartea peste ei si sa se coboare in iad de vii,
17. Caci viclesug este in locasurile lor, in mijlocul lor.
18. Iar eu, catre Dumnezeu am strigat, si Domnul m-a auzit pe mine.
19. Seara si dimineata si la amiezi spune-voi, voi vesti, si va auzi glasul meu.
20. Izbavi-va cu pace sufletul meu de cei ce se apropie de mine, ca multi erau impotriva mea.
21. Auzi-va Dumnezeu si-i va smeri pe ei, Cel ce este mai inainte de veci.
22. Ca nu este in ei indreptare si nu s-au temut de Dumnezeu. Intins-au mainile impotriva aliatilor lor,
23. Intinat-au legamantul Lui. Risipiti au fost de mania fetei Lui si s-au apropiat inimile lor;
24. Muiatu-s-au cuvintele lor mai mult decat untdelemnul, dar ele sunt sageti.
25. Arunca spre Domnul grija ta si El te va hrani; nu va da in veac clatinare dreptului.
26. Iar Tu, Dumnezeule, ii vei cobori pe ei in groapa stricaciunii.
27. Barbatii varsatori de sange si vicleni nu vor ajunge la jumatatea zilelor lor; iar eu voi nadajdui spre Tine, Doamne.

PSALMUL 55

1. Mantuieste-ma, Doamne, ca m-a necajit omul; toata ziua razboindu-se m-a necajit.
2. Calcatu-m-au vrajmasii mei toata ziua, ca multi sunt cei ce se lupta cu mine, din inaltime.
3. Ziua cand ma voi teme, voi nadajdui in Tine.
4. In Dumnezeu voi lauda toate cuvintele mele toata ziua; in Dumnezeu am nadajduit, nu ma voi teme: Ce-mi va face mie omul?
5. Toata ziua cuvintele mele au urat, impotriva mea toate gandurile lor sunt spre rau.
6. Locui-vor langa mine si se vor ascunde; ei vor pazi calcaiul meu, ca si cum ar cauta sufletul meu.
7. Pentru nimic nu-i vei mantui pe ei; in manie popoare vei sfarama, Dumnezeule.
8. Viata mea am spus-o tie; pune lacrimile mele inaintea Ta, dupa fagaduinta Ta.
9. Intoarce-se-vor vrajmasii mei inapoi, in orice zi Te voi chema. Iata, am cunoscut ca Dumnezeul meu esti Tu.
10. In Dumnezeu voi lauda graiul, in Dumnezeu voi lauda cuvantul;
11. In Dumnezeu am nadajduit, nu ma voi teme: Ce-mi va face mie omul?
12. In mine sunt, Dumnezeule, fagaduintele pe care le voi aduce laudei Tale,
13. Ca ai izbavit sufletul meu de la moarte, picioarele mele de alunecare, ca bine sa plac inaintea lui Dumnezeu, in lumina celor vii.

PSALMUL 56

l. Miluieste-ma, Dumnezeule, miluieste-ma, ca spre Tine a nadajduit sufletul meu
2. Si in umbra aripilor Tale voi nadajdui, pana ce va trece faradelegea.
3. Striga-voi catre Dumnezeul Cel Preainalt, Dumnezeul Care mi-a facut bine.
4. Trimis-a din cer si m-a mantuit, dat-a spre ocara pe cei ce ma necajesc pe mine.
5. Trimis-a Dumnezeu mila Sa si adevarul Sau si a izbavit sufletul meu din mijlocul puilor de lei. Adormit-am tulburat.
6. Fiii oamenilor, dintii lor sunt arme si sageti si limba lor sabie ascutita.
7. Inalta-Te peste ceruri, Dumnezeule, si peste tot pamantul slava Ta!
8. Curse au gatit sub picioarele mele si au impilat sufletul meu;
9. Sapat-au inaintea mea groapa si au cazut in ea.
10. Gata este inima mea, Dumnezeule, gata este inima mea! Canta-voi si voi lauda slava Ta.
11. Desteapta-te marirea mea! Desteapta-te psaltire si alauta! Destepta-ma-voi dimineata.
12. Lauda-Te-voi intre popoare, Doamne, canta-voi tie intre neamuri,
13. Ca s-a marit pana la cer mila Ta si pana la nori adevarul Tau.
14. Inalta-Te peste ceruri, Dumnezeule, si peste tot pamantul slava Ta!

PSALMUL 57

1. De graiti intr-adevar dreptate, drept judecati, fii ai oamenilor.
2. Pentru ca in inima faradelege lucrati pe pamant, nedreptate mainile voastre impletesc.
3. Instrainatu-s-au pacatosii de la nastere, ratacit-au din pantece, grait-au minciuni.
4. Mania lor dupa asemanarea sarpelui, ca a unei vipere surde, care-si astupa urechile ei,
5. Care nu va auzi glasul descantatoarelor, al vrajitorului care vrajeste cu iscusinta.
6. Dumnezeu va zdrobi dintii lor in gura lor; maselele leilor le-a sfaramat Domnul.
7. De nimic se vor face, ca apa care trece; intinde-va arcul Sau pana ce vor slabi.
8. Ca ceara ce se topeste vor fi nimiciti; a cazut foc peste ei si n-au vazut soarele.
9. Inainte ca spinii vostri sa se aprinda, ca pe niste vii intru manie ii va inghiti pe ei.
10. Veseli-se-va dreptul cand va vedea razbunarea impotriva necredinciosilor; mainile lui le va spala in sangele pacatosului.
11. Si va zice omul: "Da, este rasplata pentru cel drept! Da, este Dumnezeu Care ii judeca pe ei in viata!

PSALMUL 58

1. Scoate-ma de la vrajmasii mei, Dumnezeule, si de cei ce se scoala impotriva mea, izbaveste-ma.
2. Izbaveste-ma de cei ce lucreaza faradelegea si de barbatii varsarilor de sange ma izbaveste.
3. Ca iata au vanat sufletul meu, statut-au impotriva mea cei tari.
4. Nici faradelegea si nici pacatul meu nu sunt pricina, Doamne. Fara de nelegiuire am alergat si m-am indreptat spre Tine;
5. Scoala-Te, intru intampinarea mea si vezi. Si Tu, Doamne, Dumnezeul puterilor, Dumnezeul lui Israel,
6. Ia aminte sa cercetezi toate neamurile; sa nu Te milostivesti de toii cei ce lucreaza faradelegea.
7. Intoarce-se-vor spre seara si vor flamanzi ca un caine si vor inconjura cetatea.
8. Iata, vor striga cu gura lor si sabie in buzele lor, ca cine i-a auzit?
9. Si Tu, Doamne, vei rade de ei, vei face de nimic toate neamurile.
10. Puterea mea in Tine o voi pazi, ca Tu, Dumnezeule, sprijinitorul meu esti. Dumnezeul meu, mila Ta ma va intampina;
11. Dumnezeu imi va arata infrangerea dusmanilor mei.
12. Sa nu-i omori pe ei, ca nu cumva sa uite legea Ta;
13. Risipeste-i pe ei cu puterea Ta si doboara-i pe ei, aparatorul meu, Doamne.
14. Pacatul gurii lor, cuvantul buzelor lor, sa se prinda intru mandria lor si de blestemul si minciuna lor se va duce vestea.
15. Nimiceste-i, intru mania Ta nimiceste-i, ca sa nu mai fie!
16. Si vor cunoaste ca Dumnezeu stapaneste pe Iacob si marginile pamantului.
17. Intoarce-se-vor spre seara si vor flamanzi ca un caine si vor inconjura cetatea.
18. Ei se vor risipi sa manance; iar de nu se vor satura, vor murmura.
19. Iar eu voi lauda puterea Ta si ma voi bucura dimineata de mila Ta.
20. Ca Te-ai facut sprijinitorul meu si scaparea mea in ziua necazului meu.
21. Ajutorul meu esti, tie-Ti voi canta, ca Tu, Dumnezeule, sprijinitorul meu esti, Dumnezeul meu, mila mea.

PSALMUL 59

1. Dumnezeule, lepadatu-ne-ai pe noi si ne-ai doborat; maniatu-Te-ai si Te-ai milostivit spre noi.
2. Cutremurat-ai pamantul si l-ai tulburat pe el; vindeca sfaramaturile lui, ca s-a cutremurat.
3. Aratat-ai poporului Tau asprime, adapatu-ne-ai pe noi cu vinul umilintei.
4. Dat-ai celor ce se tem de Tine semn ca sa fuga de la fata arcului;
5. Ca sa se izbaveasca cei iubiti ai Tai. Mantuieste-ma cu dreapta Ta si ma auzi.
6. Dumnezeu a grait in locul cel sfant al Sau: "Bucura-Ma-voi si voi imparti Sichemul si valea Sucot o voi masura.
7. Al Meu este Galaadul si al Meu este Manase si Efraim, taria capului Meu,
8. Iuda imparatul Meu; Moab vasul nadejdii Mele.
9. Spre Idumeea voi intinde incaltamintea Mea; Mie cei de alt neam Mi s-au supus".
10. Cine ma va duce la cetatea intarita? Cine ma va povatui pana la Idumeea?
11. Oare, nu Tu, Dumnezeule, Cel ce ne-ai lepadat pe noi? Oare, nu vei iesi Dumnezeule, cu ostirile noastre?
12. Da-ne noua ajutor, ca sa ne scoti din necaz, ca desarta este izbavirea de la om.
13. Cu Dumnezeu vom birui si El va nimici pe cei ce ne necajesc pe noi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu