luni, 2 iunie 2014

PSALMII 60-69

PSALMUL 60

l. Auzi, Dumnezeule, cererea mea, ia aminte la rugaciunea mea!
2. De la marginile pamantului catre Tine am strigat; cand s-a mahnit inima mea, pe piatra m-ai inaltat.
3. Povatuitu-m-ai, ca ai fost nadejdea mea, turn de tarie in fata vrajmasului.
4. Locui-voi in locasul Tau in veci; acoperi-ma-voi cu acoperamantul aripilor Tale,
5. Ca Tu, Dumnezeule, ai auzit rugaciunile mele; dat-ai mostenire celor ce se tem de numele Tau.
6. Zile la zilele imparatului adauga, anii lui din neam in neam.
7. Ramane-va in veac inaintea lui Dumnezeu; mila si adevarul va pazi.
8. Asa voi canta numelui Tau in veacul veacului, ca sa implinesc fagaduintele mele zi de zi.

PSALMUL 61

l. Oare nu lui Dumnezeu se va supune sufletul meu? Ca de la El este mantuirea mea;
2. Pentru ca El este Dumnezeul meu, Mantuitorul meu si Sprijinitorul meu; nu ma voi clatina mai mult.
3. Pana cand va ridicati asupra omului? Cautati toti a-l dobori, socotindu-l ca un zid povarnit si ca un gard surpat!
4. S-au sfatuit sa doboare cinstea mea, alergat-au cu minciuna; cu gura lor ma binecuvantau si cu inima lor ma blestemau.
5. Dar lui Dumnezeu supune-te, suflete al meu, ca de la El vine rabdarea mea;
6. Ca El este Dumnezeul meu si Mantuitorul meu, Sprijinitorul meu; nu ma voi stramuta.
7. In Dumnezeu este mantuirea mea si slava mea; Dumnezeu este ajutorul meu si nadejdea mea este in Dumnezeu.
8. Nadajduiti in El toata adunarea poporului; revarsati inaintea Lui inimile voastre, ca El este ajutorul nostru.
9. Dar desertaciune sunt fiii oamenilor, mincinosi sunt fiii oamenilor; in balanta, toti impreuna sunt desertaciune.
10. Nu nadajduiti spre nedreptate si spre jefuire nu poftiti; bogatia de ar curge nu va lipiti inima de ea.
11. O data a grait Dumnezeu, aceste doua lucruri am auzit: ca puterea este a lui Dumnezeu si a Ta, Doamne, este mila; ca Tu vei rasplati fiecaruia dupa faptele lui.

PSALMUL 62

1. Dumnezeule, Dumnezeul meu, pe Tine Te caut dis-de-dimineata.
2. Insetat-a de Tine sufletul meu, suspinat-a dupa Tine trupul meu,
3. In pamant pustiu si neumblat si fara de apa. Asa in locul cel sfant m-am aratat Tie, ca sa vad puterea Ta si slava Ta.
4. Ca mai buna este mila Ta decat viata; buzele mele Te vor lauda.
5. Asa Te voi binecuvanta in viata mea si in numele Tau voi ridica mainile mele.
6. Ca de seu si de grasime sa se sature sufletul meu si cu buze de bucurie Te va lauda gura mea.
7. De mi-am adus aminte de Tine in asternutul meu, in dimineti am cugetat la Tine, ca ai fost ajutorul meu
8. Si intru acoperamantul aripilor Tale ma voi bucura. Lipitu-s-a sufletul meu de Tine si pe mine m-a sprijinit dreapta Ta.
9. Iar ei in desert au cautat sufletul meu, intra-vor in cele mai de jos ale pamantului; da-se-vor in mainile sabiei, parti vulpilor vor fi.
10. Iar imparatul se va veseli de Dumnezeu; lauda-se-va tot cel ce se jura intru El, ca s-a astupat gura celor ce graiesc nedreptati.

PSALMUL 63


1. Auzi, Dumnezeule, glasul meu, cand ma rog Tie; de la frica vrajmasului scoate sufletul meu.
2. Acopera-ma de adunarea celor ce viclenesc, de multimea celor ce lucreaza faradelege,
3. Care si-au ascutit ca sabia limbile lor si ca niste sageti arunca vorbele lor veninoase ca sa sageteze din ascunzisuri pe cel nevinovat.
4. Fara de veste il vor sageta pe el si nu se vor teme. Intaritu-s-au in ganduri rele.
5. Grait-au ca sa ascunda curse; spus-au: "Cine ne va vedea pe noi?"
6. Iscodit-au faradelegi si au pierit cand le iscodeau,
7. Ca sa patrunda inlauntrul omului si in adancimea inimii lui.
8. Dar Dumnezeu ii va lovi cu sageata si fara de veste ii va rani, ca ei singuri se vor rani cu limbile lor.
9. Tulburatu-s-au toti cei ce i-au vazut pe ei; si s-a temut tot omul.
10. Si au vestit lucrurile lui Dumnezeu si faptele Lui le-au inteles.
11. Veseli-se-va cel drept de Domnul si va nadajdui in El si se vor lauda toti cei drepti la inima.

PSALMUL 64


1. Tie Ti se cuvine cantare, Dumnezeule, in Sion si Tie ti se va implini fagaduinta in Ierusalim.
2. Auzi rugaciunea mea, catre Tine tot trupul va veni.
3. Cuvintele celor fara de lege ne-au biruit pe noi si nelegiuirile noastre Tu le vei curati.
4. Fericit este cel pe care l-ai ales si l-ai primit; locui-va in curtile Tale.
5. Umplea-ne-vom de bunatatile casei Tale; sfant este locasul Tau, minunat in dreptate.
6. Auzi-ne pe noi, Dumnezeule, Mantuitorul nostru, nadejdea tuturor marginilor pamantului si a celor de pe mare departe;
7. Cel ce gatesti muntii cu taria Ta, incins fiind cu putere; Cel ce tulburi adancul marii si vuietul valurilor ei.
8. Tulbura-se-vor neamurile si se vor spaimanta cei ce locuiesc marginile, de semnele Lui; iesirile diminetii si ale serii le vei veseli.
9. Cercetat-ai pamantul si l-ai adapat pe el, bogatiile lui le-ai inmultit;
10. Raul lui Dumnezeu s-a umplut de apa; gatit-ai hrana lor, ca asa este gatirea Ta.
11. Adapa brazdele lui, inmulteste roadele lui si se vor bucura de picaturi de ploaie, rasarind.
12. Vei binecuvanta cununa anului bunatatii Tale si campiile Tale se vor umple de roade grase.
13. Ingrasa-se-vor pasunile pustiei si cu bucurie dealurile se vor incinge.
14. Imbracatu-s-au pasunile cu oi si vaile vor inmulti graul; vor striga si vor canta.

PSALMUL 65

1. Strigati lui Dumnezeu tot pamantul. Cantati numele Lui; dati slava laudei Lui.
2. Ziceti lui Dumnezeu: Cat sunt de infricosatoare lucrurile Tale! Pentru multimea puterii Tale, Te vor lingusi vrajmasii Tai.
3. Tot pamantul sa se inchine Tie si sa cante tie, sa cante numelui Tau.
4. Veniti si vedeti lucrurile lui Dumnezeu, infricosator in sfaturi mai mult decat fiii oamenilor.
5. Cel ce preface marea in uscat, prin rau vor trece cu piciorul. Acolo ne vom veseli de El,
6. De Cel ce stapaneste cu puterea Sa veacul. Ochii Lui spre neamuri privesc; cei ce se razvratesc, sa nu se inalte intru sine.
7. Binecuvantati neamuri pe Dumnezeul nostru si faceti sa se auda glasul laudei Lui,
8. Care a dat sufletului meu viata si n-a lasat sa se clatine picioarele mele.
9. Ca ne-ai cercetat pe noi, Dumnezeule, cu foc ne-ai lamurit pe noi, precum se lamureste argintul.
10. Prinsu-ne-ai pe noi in cursa; pus-ai necazuri pe umarul nostru;
11. Ridicat-ai oameni pe capetele noastre, trecut-am prin foc si prin apa si ne-ai scos la odihna.
12. Intra-voi in casa Ta cu arderi de tot, implini-voi tie fagaduintele mele,
13. Pe care le-au rostit buzele mele si le-a grait gura mea, intru necazul meu.
14. Arderi de tot grase voi aduce tie, cu tamaie si berbeci; Iti voi jertfi boi si tapi.
15. Veniti de auziti toti cei ce va temeti de Dumnezeu si va voi povesti cate a facut El sufletului meu.
16. Catre Dansul cu gura mea am strigat si L-am laudat cu gura mea.
17. Nedreptate de am avut in inima mea sa nu ma auda Domnul.
18. Pentru aceasta m-a auzit Dumnezeu; luat-a aminte glasul rugaciunii mele.
19. Binecuvantat este Dumnezeu, Care n-a departat rugaciunea mea si mila Lui de la mine.

PSALMUL 66

1. Dumnezeule, milostiveste-Te spre noi si ne binecuvinteaza, lumineaza fala Ta spre noi si ne miluieste!
2. Ca sa cunoastem pe pamant calea Ta, in toate neamurile mantuirea Ta.
3. Lauda-Te-vor pe Tine popoarele, Dumnezeule, lauda-Te-vor pe Tine popoarele toate!
4. Veseleasca-se si sa se bucure neamurile, ca vei judeca popoarele cu dreptate si neamurile pe pamant le vei povatui.
5. Lauda-Te-vor pe Tine popoarele Dumnezeule, lauda-Te-vor pe Tine popoarele toate. Pamantul si-a dat rodul sau.
6. Binecuvinteaza-ne pe noi, Dumnezeule, Dumnezeul nostru. Binecuvinteaza-ne pe noi, Dumnezeule, si sa se teama de Tine toate marginile pamantului.

PSALMUL 67


1. Sa se scoale Dumnezeu si sa se risipeasca vrajmasii Lui si sa fuga de la fata Lui cei ce-L urasc pe El.
2. Precum se stinge fumul, sa se stinga; cum se topeste ceara de fata focului, asa sa piara pacatosii de la fata lui Dumnezeu,
3. Iar dreptii sa se bucure si sa se veseleasca inaintea lui Dumnezeu, sa se desfateze in veselie.
4. Cantati lui Dumnezeu, cantati numelui Lui, gatiti calea Celui ce strabate pustia, Domnul este numele Lui,
5. Si va bucurati inaintea Lui. Sa se tulbure de fata Lui, a Parintelui orfanilor si a Judecatorului vaduvelor.
6. Dumnezeu este in locul cel sfant al Lui; Dumnezeu asaza pe cei singuratici in casa,
7. Scoate cu vitejie pe cei legati in obezi, la fel pe cei amarati, pe cei ce locuiesc in morminte.
8. Dumnezeule, cand mergeai Tu inaintea poporului Tau, cand treceai Tu prin pustiu,
9. Pamantul s-a cutremurat si cerurile s-au topit si Sinaiul s-a clatinat de la fata Dumnezeului lui Israel.
10. Ploaie de bunavoie vei osebi, Dumnezeule, mostenirii Tale. Ea a slabit, dar Tu ai intarit-o.
11. Vietatile Tale locuiesc in ea; intru bunatatea Ta, Dumnezeule, purtat-ai grija de cel sarac.
12. Domnul va da cuvantul celor ce vestesc cu putere multa.
13. Imparatul puterilor, poporului iubit va imparti prazile.
14. Daca veti dormi in mijlocul mostenirilor voastre, aripile voastre argintate vor fi ca ale porumbitei si spatele vostru va straluci ca aurul.
15. Cand Imparatul Cel ceresc va imprastia pe regi in tara Sa, ei vor fi albi ca zapada pe Selmon.
16. Munte al lui Dumnezeu este muntele Vasan, munte de piscuri este muntele Vasan.
17. Pentru ce, munti cu piscuri, pizmuiti muntele in care a binevoit Dumnezeu sa locuiasca in el, pentru ca va locui in el pana la sfarsit?
18. Carele lui Dumnezeu sunt mii de mii; mii sunt cei ce se bucura de ele. Domnul in mijlocul lor, pe Sinai, in locasul Sau cel sfant.
19. Suitu-Te-ai la inaltime, robit-ai multime, luat-ai daruri de la oameni, chiar si cu cei razvratiti ingaduiti au fost sa locuiasca.
20. Domnul Dumnezeu este binecuvantat, binecuvantat este Dumnezeu zi de zi; sa sporeasca intre noi, Dumnezeul mantuirii noastre.
21. Dumnezeul nostru este Dumnezeul mantuirii si ale Domnului Dumnezeu sunt iesirile mortii.
22. Dar Dumnezeu va sfarama capetele vrajmasilor Sai, crestetul parului celor ce umbla intru greselile lor.
23. Zis-a Domnul: "Din Vasan il voi intoarce, intoarce-voi pe vrajmasii tai din adancurile marii,
24. Pentru ca sa se afunde piciorul tau in sangele lor si limba cainilor tai in sangele vrajmasilor tai.
25. Vazut-am, Dumnezeule, intrarea Ta, vazut-am intrarea Dumnezeului si Imparatului meu in locasul cel sfant:
26. Inainte mergeau capeteniile, dupa ei cei ce cantau din strune, in mijloc fecioarele batand din timpane si zicand:
27. "In adunari binecuvantati pe Dumnezeu, pe Domnul din izvoarele lui Israel!"
28. Acolo era Veniamin cel mai tanar, in uimire; capeteniile lui Iuda, povatuitorii lor, capeteniile Zabulonului, capeteniile Neftalimului si ziceau:
29. "Porunceste, Dumnezeule, puterii Tale; intareste Dumnezeule aceasta lucrare pe care ai facut-o noua.
30. Pentru locasul Tau, din Ierusalim, Iti vor aduce imparatii daruri.
31. Cearta fiarele din trestii, cearta taurii adunati impotriva junincilor popoarelor, ca sa nu fie departati cei care au fost incercati ca argintul.
32. Risipeste neamurile cele ce voiesc razboaie". Veni-vor soli din Egipt; Etiopia va intinde mai inainte la Dumnezeu mana ei, zicand:
33. "Imparatiile pamantului cantati lui Dumnezeu, cantati Domnului.
34. Cantati Dumnezeului Celui ce S-a suit peste cerul cerului, spre rasarit; iata va da glasul Sau, glas de putere.
35. Dati slava lui Dumnezeu! Peste Israel maretia Lui si puterea Lui in nori.
36. Minunat este Dumnezeu intru sfintii Lui, Dumnezeul lui Israel; Insusi va da putere si intarire poporului Sau. Binecuvantat este Dumnezeu".

PSALMUL 68

1. Mantuieste-ma, Dumnezeule, ca au intrat ape pana la sufletul meu.
2. Afundatu-m-am in noroiul adancului, care nu are fund;
3. Intrat-am in adancurile marii si furtuna m-a potopit.
4. Ostenit-am strigand, amortit-a gatlejul meu, slabit-au ochii mei nadajduind spre Dumnezeul meu.
5. Inmultitu-s-au mai mult decat perii capului meu cei ce ma urasc pe mine in zadar.
6. Intaritu-s-au vrajmasii mei, cei ce ma prigonesc pe nedrept; cele ce n-am rapit, pe acelea le-am platit.
7. Dumnezeule, Tu ai cunoscut nepriceperea mea si greselile mele de la Tine nu s-au ascuns.
8. Sa nu fie rusinati, din pricina mea, cei ce Te asteapta pe Tine, Doamne, Doamne al puterilor, nici infruntati pentru mine, cei ce Te cauta pe Tine, Dumnezeul lui Israel.
9. Ca pentru Tine am suferit ocara, acoperit-a batjocura obrazul meu.
10. Instrainat am fost de fratii mei si strain fiilor maicii mele,
11. Ca ravna casei Tale m-a mancat si ocarile celor ce Te ocarasc pe Tine au cazut asupra mea.
12. Si mi-am smerit cu post sufletul meu si mi-a fost spre ocara mie.
13. Si m-am imbracat cu sac si am ajuns pentru ei de batjocura.
14. Impotriva mea graiau cei ce sedeau in porti si despre mine cantau cei ce beau vin.
15. Iar eu intru rugaciunea mea catre Tine, Doamne, am strigat la timp bine-placut.
16. Dumnezeule, intru multimea milei Tale auzi-ma, intru adevarul milei Tale.
17. Mantuieste-ma din noroi, ca sa nu ma afund; izbaveste-ma de cei ce ma urasc si din adancul apelor,
18. Ca sa nu ma inece valtoarea apei, nici sa ma inghita adancul, nici sa-si inchida peste mine adancul gura lui.
19. Auzi-ma, Doamne, ca buna este mila Ta; dupa multimea indurarilor Tale cauta spre mine.
20. Sa nu-ti intorci fala Ta de la credinciosul Tau, cand ma necajesc. Degraba ma auzi.
21. Ia aminte la sufletul meu si-l mantuieste pe el; din mainile vrajmasilor mei izbaveste-ma,
22. Ca Tu cunosti ocara mea si rusinea mea si infruntarea mea;
23. Inaintea Ta sunt toti cei ce ma necajesc. Zdrobit a fost sufletul meu de ocari si necaz,
24. Si am asteptat pe cel ce m-ar milui si nu era si pe cei ce m-ar mangaia si nu i-am aflat.
25. Si mi-au dat spre mancarea mea fiere si in setea mea m-au adapat cu otet.
26. Faca-se masa lor inaintea lor cursa, rasplatire si sminteala;
27. Sa se intunece ochii lor, ca sa nu vada si spinarea lor pururea o garboveste;
28. Varsa peste ei urgia Ta si mania urgiei Tale sa-i cuprinda pe ei;
29. Faca-se curtea lor pustie si in locasurile lor sa nu fie locuitori;
30. Ca pe care Tu l-ai batut, ei l-au prigonit si au inmultit durerea ranilor lui.
31. Adauga faradelege la faradelegea lor si sa nu intre intru dreptatea Ta;
32. Stersi sa fie din cartea celor vii si cu cei drepti sa nu se scrie.
33. Sarac si indurerat sunt eu; mantuirea Ta, Dumnezeule, sa ma sprijineasca!
34. Lauda-voi numele Dumnezeului meu cu cantare si-L voi preamari pe El cu lauda;
35. Si-I va placea lui Dumnezeu mai mult decat vitelul tanar, caruia ii cresc coarne si unghii.
36. Sa rada saracii si sa se veseleasca; cantati lui Dumnezeu si viu va fi sufletul vostru!
37. Ca a auzit pe cei saraci Domnul si pe cei ferecati in obezi ai Sai nu i-a urgisit.
38. Sa-L laude pe El cerurile si pamantul, marea si toate cate se tarasc in ea.
39. Ca Dumnezeu va mantui Sionul si se vor zidi cetatile lui Iuda si vor locui acolo si-l vor mosteni pe el;
40. Si semintia credinciosilor Lui il va stapani pe el si cei ce iubesc numele Lui vor locui in el.
PSALMUL 69

1. Dumnezeule, spre ajutorul meu ia aminte! Doamne, sa-mi ajuti mie grabeste-Te!
2. Sa se rusineze si sa se infrunte cei ce cauta sufletul meu;
3. Sa se intoarca inapoi si sa se rusineze cei ce-mi voiesc mie rele;
4. Intoarca-se indata rusinati cei ce-mi graiesc mie: "Bine, bine!"
5. Sa se bucure si sa se veseleasca de Tine toti cei ce Te cauta pe Tine, Dumnezeule, si sa zica pururea cei ce iubesc mantuirea Ta: "Slavit sa fie Domnul!"
6. Iar eu sarac sunt si sarman, Dumnezeule, ajuta-ma!
7. Ajutorul meu si Izbavitorul meu esti Tu, Doamne, nu zabovi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu