vineri, 4 mai 2012

MANASTIREA AGAPIA

Coborand de la Manastirea Sihla...la 8km in vale se arata frumoasa manastire de maicute...Agapia...o sa pun cateva cuvinte depre aceasta manastire..de o bagatie si frumusete rara...
DESCRIERE;
Mănăstirea Agapia (denumită și Mănăstirea Agapia Nouă pentru diferențiere de Schitul Agapia Veche este o mănăstire ortodoxă de maici din Romania , situată pe valea paraului Agapia  la o distanță de 9 km de orașul TARGUL NEAMT. Ea se află amplasată în mijlocul unei păduri aflată la o distanță de 3 km de satul Agapia (jud.neamt). Este una dintre cele mai mari mănăstiri de maici din România, având 300-400 maici și aflându-se pe locul doi ca populație după Manastirea Varatec
Mănăstirea a fost construită între anii 1641-1643. Arhitectura bisericii nu are un stil specific. Ceea ce conferă o deosebită valoare acestui monument sunt frescele pictate de NICOLAE  GRIGORESCU în perioada 1858-1861.
Ansamblul Mănăstirii Agapia a fost inclus pe Lista monumentelor istorice din județul Neamț din anul 2004.
Am fost incantata sa citesc inplicarea unui mitropolit grec in ajutorarea manastirei...de am o slabiciune pt grecii...am vazut ca au de toate..animale..fabrica de paine..am mancat o chifla foarte buna..tesatorie...deci muncesc mult maicutele...apoi am vazut de jur inprejur sant casute de maicute frumos asezate..pline ochii de florii...ca un stupar arata totul datorita fluxului mare de lume..sigur dupa ce am venit de la manastirea sihla din linistea muntelui asa m-i sa parut aici..de..ce sa zic.. Picuta interioara..am admirat-o foarte mult..si inca nu stiam cine a pictat dar mi-a placut ca era atat de reala..si de naturala..apoi am citi ca era desigur..renumitul nostru pictor grigorescu...e frumos de vizitat...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu